2011. február 20., vasárnap

Csokis-kakaós süti

Nálunk ez fogalom. Csokis süti csak egy van. Semmi extra, de nagyon szeretjük. Gyorsan elkészül. Puha, omlós, eteti magát. Ez az a süti, amihez külön dobozt kell venni, ami ott kuksol a spájzban vagy a konyhaszekrényben, tele ezzel a finomsággal. Reggelire vaníliás tejjel vagy a délutáni kávé mellé, vagy csak úgy, bármikor.
Hozzávalók:
20 dkg liszt (a negyede lehet teljes kiőrlésű)
2 púpos ek kakaó
½ tk szódabikarbóna
¼ tk fahéj vagy chili
10 dkg étcsokoládé kis kockákra vágva
10 dkg szobahőmérsékletű vaj
15 dkg cukor (vagy 10 dkg gyümölcscukor)
1 tojás
Először a vajat habosra kevertem a cukorral. Belekevertem a tojást és jól összedolgoztam. Aztán hozzáadtam a kis kockákra vágott csokit. Én tibor márkájút szoktam venni, eddig ez vált be a legjobban. Tartalék játékosnak a szerencsi is jó. A csoki után elkevertem benne a kakaót és a fahéjat. (Néha fahéj helyett chilit keverek bele.) Végül belegyúrtam a szódabikarbónával elkevert liszteket.
Vizes kézzel kb. 5 cm átmérőjű korongokat formáltam és sütőlapra tettem őket. Előmelegített sütőben 200 °C-on 10-12 perc alatt megsütöttem. Mielőtt megsülne, a sütőből elkezd kiszivárogni az illata, innentől kezdve érdemes odafigyelni, nehogy megégjen az alja. Sütés közben kicsit megemelkedik és a csoki megolvad benne. Rácson hagytam kihűlni őket.
Nem túl édes, könnyű és puha. A csoki sokáig folyós marad benne. Érdemes kipróbálni. Kezdő konyhatündéreknek is ajánlom.

4 megjegyzés:

  1. Wow Kata nekem nagyon tetszik a blog! A pizzát a héten meg is csinálom! És nagyon érdekelnének olyan receptek, amik finomak és lehetőleg 5 perc alatt meg lehet őket csinálni és enni is (na jó lehet plusz a sütés/főzés idő). A gyerekek mellett kb. ennyi időm van, de nem szeretnék átszokni a kész/félkész kajákra! Hajrá!!! Kriszti

    VálaszTörlés
  2. Köszi!
    És nagyon gratulálok a lányokhoz :)
    Igyekszem majd kevésbé macerás recepteket is írni, már mások is leadták a rendelést :)
    Jó böngészést!
    Kata

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Épp most csináltam meg a sütit, volt is vagy 5 percig (mértem az időt) :-)
    Nagyon jó lett, biztos megint megcsinálom majd, csak akkor csilivel...

    VálaszTörlés
  4. igen-igen, csilivel is nagyon jó :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...